Обов’язкова діагностика технічного стану – одна за найсуперечливіших та найболючіших тем, коли мова заходить про українську автоіндустрію. З одного боку, усі транспортні засоби на дорогах мають бути гарантовано справні, з іншого – процес огляду потребує багато ресурсів та створює умови для масштабних корупційних схем.

Аналогічної думки притримується Ігор Черненко – голова громадської спілки «Суб’єкти тестування транспорту на придатність до експлуатації». З його слів, повернення до обов’язкового техогляду легкових автомобілів практично неможливе через недостатню кількість пунктів діагностики. Для розуміння ситуації, у Польщі нараховується 5,3 тисячі центрів ТО, тоді як в Україні лише 600.

Перша і головна проблема з якою доведеться зіштовхнутись водіям – труднощі через великі черги, що обов’язково виникнуть при мізерній кількості точок огляду. Друга ж витікає з першої і повертає автовласників в корупційні двохтисячні, коли проходження обов’язково ТО входило в список найбільш корумпованих процедур.

Ще один аргумент на користь остаточної відміни техогляду легкових автомобілів – зменшення аварійності на дорогах. Після призупинення обов’язкової діагностики в 2011 році кількість ДТП знизилась. За 2019 рік менше ніж у 1% авто, що потрапили в аварії, виявили технічні недоліки.