Мабуть, у жодній країні світу законодавство про технічний огляд транспортних засобів не змінювалося так багато разів, як в Україні. То його скасовували зовсім, то вводили знову для окремих категорій. Наразі Міністерство інфраструктури України підготувало новий законопроєкт, який передбачає вже три види техогляду. А саме: плановий, позаплановий та придорожній.

Якщо з першими двома видами українські автовласники знайомі, то придорожній техогляд викликає цілу низку питань.

Законопроєкт передбачає, що цей техогляд буде проводитись у спеціальних пунктах перевірки уповноваженими особами. Відмова від нього буде призводити до скасування свідоцтва про придатність авто до експлуатації, якщо воно було отримане раніше. Таким чином, водій практично не зможе відмовитися від цієї «послуги». Передбачено, що кількість таких перевірок повинна становити не менш 5% від загальної кількості авто в Україні.

Але постає питання. За чий кошт це буде виконуватися? Водія чи держави? Бо не можна нав’язувати платні послуги, а це можна вважати нав’язаною послугою, якщо у ній немає потреби. Коли водій вже пройшов плановий техогляд та виконав вимоги закону, цей придорожній ТО інакше не назвеш. Чи будуть передбачені у державному бюджеті на це додаткові кошти?

З плановими ТО все зрозуміло. Нові авто повинні його проходити через 4 роки після початку експлуатації, а потім кожні 2 роки.

Позапланові ТО передбачені при зміні власника, проведенні переобладнання та серйозних ДТП.

Чи залишиться придорожній технічний огляд у законі після загальнонародного обговорення? Побачимо. Але поки що, запитань більше, ніж відповідей.