Шляхи, збудовані на умовах концесії, будуть платними. Мова про це йдеться вже давно, а зараз вже почалися конкретні дії. 23 грудня Кабінет міністрів визначив скільки доведеться платити за користування платними дорогами в Україні. Точніше депутати визначили, яка буде максимальна вартість за 1 км проїзду. Відповідно до категорії транспортних засобів, ставка платежу складатиме 0,023-0,133 євро/км. Так, ціну визначили в євро, мабуть тому, що вартість обслуговування та будівництва доріг також рахується в євро. Остаточний розмір плати буде визначатися концесіонером, як того вимагає закон «Про концесію», та він не буде перевищувати цю ставку.

Для легкових автомобілів та мотоциклів ціна не перевищуватиме 0,023 євро/км. Стільки ж заплатять водії автомобілів з причепом, мікроавтобусів з кількістю місць для сидіння 10 та вантажних автомобілів із максимальною вагою до 3,5 тонн. Великі автобуси та вантажівки до 12 тонн платитимуть до 0,045 євро/км, а вантажівки понад 12 тонн — 0,13 євро.

Поки що невідомо які саме дороги стануть платними. Раніше повідомлялося, що платні дороги можуть з’явитися  не раніше ніж через 3-4 роки. За 3 роки можливо побудувати хоча б одну якісну дорогу (або частину дороги), та забезпечити її безкоштовною альтернативою (як того вимагає закон). Та наразі існують чутки про те, що платною можуть стати деякі із існуючих шляхів, таких як М-06, чи не найкраща зараз автодорога країни. Існує навіть інформація про розмір інвестицій, які інвестори готові вкласти у вже збудовані дороги, щоб перетворити їх на платні. Поки що це тільки чутки.

Також днями Укравтодор спростував чутки про те, що платними можуть стати дороги, побудованими і відремонтованими в рамках програми “Велике будівництво”.

Будемо сподіватися, що в Україні з’являться якісні автодороги за кошти приватних інвесторів, за проїзд по яким буде не соромно заплатити. А також обов’язково будуть наявні безкоштовні альтернативи з гарним покриттям.